Közlekedés a Városban

A Sétáló Budapest emblematikus és központi intézkedése a belváros autómentesítése. Ezzel párhuzamosan kell szem előtt tartanunk, hogy a tömegközlekedésre átültetett belvárosi utasoknak a mainál sokkal jobb szolgáltatást kapjanak. Ennek a minőségnövekedésnek a teljes fővárosra, sőt, a teljes agglomerációra ki kell terjednie, hiszen az utasok átültetése nem a zónahatáron történik. Ezzel motiváljuk a zónán kívül utazó autósokat a tömegközlekedés használatára, valamint ezzel végre odafigyelünk azokra is, akik eddig is a közösségi közlekedést használták.


Mit jelent ez a „sokkal jobb” tömegközlekedés, hogyan valósítjuk meg, ha nem számíthatunk arra, hogy pénzeső temeti maga alá Budapestet 2019-től?

Két fő alapelvünk:

1. Minőségi szolgáltatásért harcolunk a meglevő vonalakon, nem elégszünk meg azzal, hogy a tömegközlekedésre keveredett utast „valahogy” kiszolgáljuk. A járműveken tisztaságnak, biztonságnak kell uralkodnia, a követési időköz a külvárosokban, a kieső időszakokban nem lehet egy adott szintnél rosszabb (kínálati szolgáltatás), és hangsúlyosan törekszünk az átlagosan szükséges átszállásszám csökkentésére. Ez pénzbe kerül, de például a behajtási díjból a fedezet biztosítható.

2. Szakítunk a terepasztalon kitalált, hatalmasra duzzasztott, betonálom-szerű óriásprojektek hajszolásával, amelyek tipikusan nem is valósulnak meg – de ha igen, abban sincs a legtöbbször köszönet. Kicsi, okos beavatkozásokkal tesszük összefüggővé a belvárosi villamoshálózatot, javítjuk a hálózat bosszantó hiányosságait, és ha például összekötjük a kettes metrót a gödöllői hévvel, akkor az tényleg összekötést jelent, nem burkolt metróépítést kertvárosi területeken keresztül. Ha a korábbi nagyberuházások árát ilyen kicsi beruházásokra fordítjuk, a fejlesztések eljutnak a főváros minden szegletébe. Az agglomerációs jelentőségű kötöttpályás közlekedés ilyen hatékony fejlesztésével tesszük lehetővé például azt is, hogy belátható időn belül nagyon sok, jól használható P+R parkoló épüljön agglomeráció szerte.

Természetesen nemcsak a tömegközlekedésre koncentrálunk, hanem a kerékpárosbarát főváros kialakítására, vagy a belvárost immár elkerülő autóforgalom használhatóságára, illetve a Duna közlekedési célú használatára is. Ezek mind-mind részei a fenntartható Budapest koncepciójának.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Hírlevél feliratkozás